Δίκτυα

ΔΙΚΤΥΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
Αναφέρομαι στα δίκτυα παρόχων όπως οι εταιρείες τηλεφωνίας, η ΔΕΗ, η ΔΕΥΑΜΒ (ύδρευση-αποχέτευση-όμβρια ) ,το φυσικό αέριο και γιατί όχι, αργότερα, η τηλεθέρμανση και η χρήση «σκουπιδοφάγων», σε κάθε οικοδομή, για τα οργανικά απορρίμματα , για να αποσυρθούν οι βρωμεροί πράσινοι κάδοι και ο ‘πολτός’ που θα προκύπτει να οδηγείται στην αποχέτευση.
Όπως έχουν τα πράγματα σήμερα, ο κάθε πάροχος έχει το δικό του δίκτυο διανομής και κανένας συντονισμός και καμία συνεργασία δεν υπάρχει μεταξύ των παρόχων. Οι ΄Ελληνες έχουμε αναδειχθεί σε πρωταθλητές προχειρότητας, έλλειψης συντονισμού και συνεργασίας μεταξύ των εμπλεκομένων φορέων, και σπατάλης χρήματος, χρόνου και δυνάμεων.
Τώρα στο Βόλο οι τρεις εταιρείες τηλεφωνίας σκάβουν τους δρόμους και εγκαθιστούν η κάθε μία το δικό της δίκτυο οπτικών ινών. Κόβουν τους δρόμους με δισκοπρίονο, σκάβει η τσάπα το αυλάκι, μπαίνει ο αγωγός, σκεπάζεται, ασφαλτοστρώνεται. Τις περισσότερες φορές το …φιδάκι αποσαθρώνεται, φεύγουν κομμάτια και ο αμέριμνος ή αφηρημένος διαβάτης κινδυνεύει με διάστρεμμα. ΄Εργο που θα μπορούσε να γίνει π.χ. με ευρώ 20 το μέτρο με την τωρινή μεθοδολογία στοιχίζει παραπάνω από ευρώ 60 και γίνονται και όλες οι ζημιές. Τώρα θεωρούν κατόρθωμα να συνδέσουν όλα τα ΚΑΦΑΟ με τα τηλεπικοινωνιακά κέντρα. Με τις προτεινόμενες, στη συνέχεια, υποδομές και με δαπάνη ίσως μικρότερη από την σημερινή θα μπορούσαν οι οπτικές ίνες να φθάσουν μέχρι τα τηλέφωνά μας.
Πότε θα σταματήσει το φαινόμενο να σπάει αγωγός της ΔΕΥΑΜΒ, να έρχεται τριμελές συνεργείο (και ο οδηγός 4ος) και τσάπα να σκάβει, να βρίσκουν την ζημία, να την επισκευάζουν , να καλύπτουν το όρυγμα με αμμοχάλικο, να το αφήνουν μέχρι και ένα μήνα να ‘καθίσει’ και μετά να ολοκληρωθεί η εργασία με ένα μπάλωμα πισσοχάλικου. Τις περισσότερες, όμως, φορές το όλο σκέπασμα είναι σαθρό. Περνάει κάποιο βαρύ όχημα από επάνω , σπάει πάλι ο αγωγός , έχουμε διαρροή και επανάληψη της παραπάνω διαδικασίας από την αρχή.
΄Ιδια κατάσταση έχουμε με τα σκαψίματα του φυσικού αερίου για να γίνουν παροχές και της ΔΕΗ για το υπογειωμένο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού.
Συμφωνώ ότι η αρχική δαπάνη μας για δρόμους μέσα στα πολεοδομικά μας συστήματα είναι στο 50% της δαπάνης π.χ. στην Αγγλία. Όμως με τα αλλεπάλληλα σκαψίματα που κάνουμε στους δρόμους μας εμείς το αρχικό κόστος τριπλασιάζεται και σαν αποτέλεσμα, έχουμε και δρόμους σε άθλια κατάσταση, με μπαλώματα και λακκούβες παντού.
Τι θα μπορούσε, κατά την ταπεινή μου γνώμη, να γίνει για να σταματήσει αυτό το πρωτάθλημα σπατάλης; Στους στενούς δρόμους, με πλάτος 8 ή λιγότερα μέτρα, δίπλα στο καρασπεδόρειθρο, από την μία πλευρά, εκεί που παρκάρουν τα αυτοκίνητα, να κατασκευασθεί ένα τσιμεντένιο κανάλι με πλάτος ενός μέτρου και βάθος όσο απαιτείται. Στους μεγάλους δρόμους το πλάτος του καναλιού να είναι στο ένα δέκατο του πλάτους της οδού και το βάθος 4 μέτρα. Σε βάθος 2 μέτρων να υπάρχει διάδρομος και επάνω από αυτόν, στα τοιχώματα, να είναι κρεμμασμένοι οι αγωγοί όλων των παρόχων. Στα 2 μέτρα κάτω από τον διάδρομο να υπάρχει αγωγός των όμβριων. Στο επίπεδο του δρόμου να υπάρχουν θυρίδες φρεατίων για την εγκατάσταση, τον έλεγχο και την επισκευή των αγωγών. Στις προσόψεις των οικοδομικών τετραγώνων ανά 12 måle ,και στις δύο πλευρές της οδού, να υπάρχουν έτοιμες αναμονές για την σύνδεση των οικοδομών με όλα τα δίκτυα. Μετά από αυτό να απαγορεύεται το σκάψιμο στους δρόμους.
Ονειροπολώ γιατί όλα τα παραπάνω είναι πολύ δαπανηρά; Μπορεί. Δεν έχω αυταπάτες. Οι δαπάνες κατασκευής των παραπάνω υποδομών είναι τεράστιες. Αλλά τεράστιες θα είναι οι εξοικονομήσεις δαπανών στην συνέχεια. Αλλά δεν θέλουμε επενδύσεις; Αφού τόσο πολύ θέλουμε να γίνουν επενδύσεις στη χώρα μας, να προκηρύξουμε διεθνή διαγωνισμό κι ας έλθουν οι ξένοι να χρηματοδοτήσουν και να κατασκευάσουν τις υποδομές και μετά να τις εκμεταλλευτούν, εισπράττοντας τέλη χρήσης από τους παρόχους, για το χρονικό διάστημα και με τους οικονομικούς όρους που θα συμπεριληφθούν στη σύμβαση.

Efterlad et svar

Din e-mail adresse vil ikke blive offentliggjort.

Du kan bruge disse HTML tags og attributter: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>