Κραυσίδωναςς

Κραυσίδωνας

Δυστυχώς το 1972 χάσαμε τη μεγάλη ευκαιρία να γίνει η επικάλυψη του Κραυσίδωνα από τη γέφυρα του Αγ.Γερασίμου μέχρι τις εκβολές. Σε όλο το μήκος του Κραυσίδωνα έχουμε, από οικοδομική γραμμή Α.Ζάχου μέχρι οικοδομική γραμμή Καραμπατζάκη και στη συνέχεια Αλαμάνας, μέσο πλάτος 52 μέτρων. Στη μελέτη είχε ληφθεί υπ’ όψιν η μέγιστη πλημmesuresυ είχαμε το Φθινόπωρο του 1955. Προβλεπότανε μόνον τα πεζοδρόμια να μείνουν εκτός κοίτης. Στο σχεδιασμό υπήρχε μία κεντρική νησίδα 5 μέτρων, 2 λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας των 7μέτρων η κάθε μία, 2 λωρίδες ήπιας κυκλοφορίας των 7 μέτρων και δύο νησίδες των δύο μέτρων ανάμεσα στις λωρίδες ταχείας και ήπιας κυκλοφορίας. Σύνολο 37 mesurer. Μένανε άλλα 15 μέτρα για πεζοδρόμια των 7,50 μέτρων στην κάθε όχθη. ΄Ετσι στα πεζοδρόμια θα φυτευότανε πυκνή διπλή δεντροστοιχία. Σε συνδυασμό με τη λωρίδα ήπιας κυκλοφορίας, μόνο για δίκυκλα και επιβατικά αυτοκίνητα, κινούμενα με μικρή ταχύτητα, τα πεζοδρόμια θα προσφέρονταν σαν τόπος περιπάτου. Επίσης προβλεπόταν αδειοδοτήσεις για ανέγερση, στους παρόχθιους δρόμους, πολυώροφων οικοδομών, ώστε, έτσι, να δημιουργηθεί ένα αποτελεσματικό κανάλι για αέριες μάζες εξαερισμού. Αυτά σε ότι αφορά την χαμένη ευκαιρία. Μας πήρε ο πόνος για τα σχετικά λίγα αυτοφυή δέντρα μέσα στην κοίτη που θα κοβόταν και χάσαμε την ευκαιρία να κάνουμε συστηματικές δεντροστοιχίες όπως αναφέραμε παραπάνω.

΄Εκτοτε έχουν γίνει πολλά ακατανόητα πράγματα. Από τη γέφυρα της Μητρ .Γρηγορίου και κάτω έγινε κοιτόστρωση, όχι σε όλο το πλάτος της κοίτης, πάλι για να μην κοπούν δέντρα. Μα για να είναι αποτελεσματική μια κοιτόστρωση θα πρέπει κατά πλάτος να έχει μια κλίση προς το κέντρο κατά 5%, και κατά μήκος τουλάχιστον 1- 1,5%, ώστε να γίνεται αποτελεσματικά η απορροή και να μην έχουμε στάσιμα νερά, με συναυλίες βατράχων και σύννεφα κουνουπιών, όπως έχουμε σήμερα. Κτίστηκε τοίχος και στις δύο όχθες . Από τι μας προστατεύουν αυτοί οι τοίχοι αφού οι γέφυρες της Παπαδιαμάντη, της Μητροπολίτου Γρηγορίου και της Αγ. Αναργύρων είναι ένα μέτρο χαμηλότερες από τους τοίχους; Αν έχουμε πλημμύρα, από τις γέφυρες δεν θα ξεχυθούν νερά να πνίξουν την Παπαδιαμάντη και στην συνέχεια, την Μητρ. Γρηγορίου-Παγασών-Τσαλαπάτα κλπ, τη συνοικία των Αγ. Αναργύρων; Δυστυχώς στην κοίτη του Κραυσίδωνα δεν μπορούν να δοθούν κλίσεις ασφαλείας. Η κοίτη κάτω από την γέφυρα του σιδηρόδρομου είναι υψομετρικά μόλις 5 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας. Αν εφαρμόζονταν οι κλίσεις για τις οποίες μιλήσαμε παραπάνω, θα φθάναμε στο επίπεδο της θάλασσας στο ύψος της οδού Νεαπόλεως. ΄Εχει γίνει υπόνομος για τα όμβρια κατά μήκος της Νικηταρά αλλά στο χαμηλό σημείο της διασταύρωσης με την Μαυρογένους έχουμε συχνά πλημμύρες, αφού το στόμιο απορροής του υπονόμου στον Κραυσίδωνα είναι σημαντικά χαμηλότερο από τα νερά στην κοίτη, όταν έχουμε μεγάλο κατέβασμα. ΄Εγινε και ο αγωγός όμβριων επί της Αλαμάνας μέχρι της εκβολές του Κραυσίδωνα. ΄Εχει τουλάχιστον συνδεθεί μ’ αυτόν ο υπόνομος της Νικηταρά;

Στην Αλαμάνας ο δρόμος έχει επαρκές πλάτος. Από Παπαδιαμάντη μέχρι Αγ.Αναργύρων έγιναν επαρκή πεζοδρόμια. Γιατί όμως δεν φυτεύτηκε ούτε ένα δέντρο, και γιατί στις πλακοστρώσεις των πεζοδρομίων δεν έχει γίνει καμία πρόβλεψη για δενδροφύτευση; Στην απέναντι πλευρά, της Α.Ζάχου, τα πράγματα είναι επιεικώς απαράδεκτα. Δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου πεζοδρόμια και, μολονότι περνούν λεωφορεία της γραμμής 15 και πολλά άλλα αυτοκίνητα, προερχόμενα από την Αθηνών, ο περίβολος του Τσαλαπάτα στενεύει τον δρόμο επικίνδυνα στα 3 mesurer. Και ας μην μας πουν ότι κι ο μαντρότοιχος έχει χαρακτηριστεί κι αυτός διατηρητέος, και δεν είναι δυνατόν να συμμαζευτεί. Αλλά και μετά την Παγασών η Α.Ζάχου, μέχρι την Παπαδιαμάντη, κάθε άλλο παρά κάνει για λεωφορειόδρομος, αφού μόλις περνάει ένα μόνο αυτοκίνητο, χωρίς να υπάρχει πεζοδρόμιο.

Είναι φανερό ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση με τον Κραυσίδωνα. Είναι απαράδεκτο αυτό που έγινε με την εκβάθυνση του Κραυσίδωνα κάτω από τις γέφυρες της οδού Παπαδιαμάντη. Δεν συνεχίστηκε η κλίση και επί 100 μέτρα έχουμε ένα τέλμα-βάλτο με στάσιμα νερά που θα αποτελέσουν εκκολαπτήριο κουνουπιών με συνέπειες επικίνδυνες για την υγεία. Χωρίς καθυστέρηση πρέπει να βρεθεί λύση ώστε η κοίτη του Κραυσίδωνα να είναι στεγνή.

Από την Παπαδιαμάντη και μέχρι τις εκβολές του ο Κραυσίδωνας πρέπει να καλυφθεί. Να σταματήσουν οι γκρίνιες . ΄Οσοι έχουμε πάει στην Αθήνα έχουμε δει πόσο ο επικαλυμμένος Κηφισός ήταν η μοναδική λύση και για το κυκλοφοριακό και για το αντιπλημμυρικό. ΄Όταν γινότανε το έργο υπήρξαν πολλές αντιρρήσεις. Τώρα όλοι παραδέχονται ότι έγινε το σωστό, αυτό που έπρεπε να γίνει.

Προβλέπει το ρυθμιστικό σχέδιο το πέρασμα της Παγασών κάτω από τις γραμμές. Όμως, από την Φερών μέχρι το ποτάμι, η Παγασών κάθε άλλο παρά λεωφόρος μπορεί να γίνει αφού για να διαπλατυνθεί πρέπει να ρυμοτομηθούν πολλά ακίνητα. Και πολυκατοικίες. Chatzakou, εν τάξει, έφτασε η Παγασών στον Κραυσίδωνα, τι γίνεται από εκεί και πέρα; Μήπως η Λεωφόρος Παγασών θα πρέπει να συνδιαστεί με μια δημιουργούμενη Λεωφόρο Παπαδιαμάντη;

Επίσης προβλέπονται ανισόπεδες διαβάσεις στον Κραυσίδωνα και στις οδούς Μπότσαρη και Μυτιλήνης.΄Ολες αυτές οι ανισόπεδες διαβάσεις θα είναι, στην κυριολεξία, τέρατα αφού, για να περάσουν αυτοκίνητα κάτω από τις γραμμές , θα πρέπει να έχουμε κατέβασμα των δρόμων περίπου 7 μέτρα κάτω από το σημερινό επίπεδο των γραμμών. ΄Ετσι το κατέβασμα των δρόμων θα πρέπει να ξεκινάει 150 μέτρα πριν από την διάβαση και για το ανέβασμα θα χρειάζονται άλλα 150 mesurer. Στα 300 αυτά μέτρα οι διαβάτες δεν θα μπορούν να περνούν απέναντι στο δρόμο. Θα δημιουργηθεί μια κατάσταση όμοια με αυτή στη διάβαση της οδού Φαρσάλων στη Λάρισα. Και όλα αυτά για να μείνουν οι σιδηροδρομικές γραμμές εκεί που είναι.

Σαν Βόλος πρέπει να αποφασίσουμε άμεσα, πριν γίνει το έργο ηλεκτροκίνησης των τραίνων, τι επιλέγουμε ότι πρέπει να γίνει. ΄Η θα υπογειωθούν οι σιδηροδρομικές γραμμές ,τα τραίνα θα περνούν κάτω από την κοίτη του Κραυσίδωνα και θα έχουμε παντού ισόπεδες διαβάσεις με ενιαιοποίηση των τμημάτων της πόλης ή ,το προτιμώτερο, θα πρέπει να προκρίνουμε και να προτείνουμε την ριζική, αλλά σωστή, λύση τα τραίνα από Λατομείο να κατεβαίνουν πλάι και δυτικά από την Α΄.Βιομηχανική Περιοχή, να γίνει εκεί εμπορευματικός σταθμός και στη συνέχεια το τραίνο να ακολουθήσει την γραμμή που άρχισε να γίνεται για φθάνουν τα τραίνα στο πορθμείο, στην Μπουρμπουλήθρα να στρίβει αριστερά, περνώντας κάτω από ανισόπεδη διάβαση, και εισερχόμενο μέσα στη χερσαία ζώνη του λιμανιού να κινείται δίπλα στο δρόμο που έχει γίνει εκεί. Ο Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, και ο Επιβατικός, θα μπορούσε να γίνει στο τέρμα της οδού Λαχανά. Στο σημείο αυτό ,και σε συνδυασμό με την οδό Α.Ζάχου, θα μπορούσε να εξυπηρετηθεί από όλες τις αστικές γραμμές, εκτός της Νο 1. Ο Βόλος θα αποκτούσε έτσι το προνόμιο να έχει συγκεντρωμένες όλες του τις συγκοινωνίες, κοντά, σε μία ευθεία.

Το παραπάνω κείμενό μου δημοσιεύτηκε σήμερα στην εφημερίδαΘΕΣΣΑΛΙΑ”. Σήμερα στην ΘΕΣΣΑΛΙΑ, σελίδα 13, υπάρχει επίσης δημοσίευμα στο οποίο η ΕΡΓΟΣΕ φαίνεται να υιοθετεί την άποψή μου για κάθοδο της γραμμής από Λατομείο στην Α Βιομηχανική Περιοχή. Τους προβληματίζουν μόνο οι δαπάνες απαλλοτριώσεων. Μα άν πέσουν οι τοίχοι της Παπαδιαμάντη και της Φερών, και ενιαιοποιηθεί η πόλη, η ΓΑΙΟΣΕ θα έχει πολλά να εισπράξει από την οικοπεδοποίηση των σημερινών εγκαταστάσεων. Παρακαλώ θερμώς το δημοσίευμά μου να διανεμηθεί σε όλα τα Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου μας, και εν καιρώ να έχω τις απόψεις του Δήμου επί των προτάσεών μου.
Ευχαριστώ θερμά,Χαράλαμπος Τσούλας, 22ας Μαΐου 1-Βυζαντίου-Βόλος. Τηλέφωνο 2421063268/6973355235- e-mail: tsoulaw @otenet,gr

Un commentaire à "Κραυσίδωναςς"

  1. Le service de réponse Ελένη Τατάκου dit:

    Σχετικά με ανάρτησή σας στην ιστοσελίδα του Δήμου Βόλου με τίτλο αιτήματος «Κραυσίδωνας», vous informer que nous avons reçu votre message sur 07/03/2016 και σας γνωρίζουμε, ότι αποστείλαμε το μήνυμά σας στο Τμήμα Διοικητικής Μέριμνας του Δήμου Βόλου προκειμένου να χαρακτηριστεί και να κοινοποιηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες.
    Merci pour votre communication avec le site Web de la municipalité de Volos et informations utiles.
    Du Bureau de l'assistance administrative et la communication entre les citoyens et la municipalité de Volos,
    Ελένη Τατάκου.

Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée.

Vous pouvez utiliser ces HTML balises et attributs: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>