Ο Ano Volos, όπως απλώνεται μέσα στην καταπράσινη και με μεσημβρινό προσανατολισμό πλαγιά του, διατηρεί πολλά στοιχεία από την παλαιότερη ακμή του. Παλιά αρχοντικά, ανάμεικτα με τα καινούργια που κρατούν το ίδιο αρχιτεκτονικό ύφος, καλντερίμια, βρύσες, πλατείες με παραδοσιακό επίσης χρώμα, κι όλα αυτά – για να θυμηθούμε τον Ιωάννη Λεονάρδο - “μέσα σε δασυσκίους λεύκας, καρυδιάς, πλατάνους και κυπαρίσσια, επί των οποίων εμφωλεύει πλήθος μελωδικών πουλίων, τα οποία με το κελάηδημά των ευφραίνουν τους ακροατάς“.
Ο Ano Volos bölünmüş, ilçelerinde Peygamber Elias, της Aziz Üçlü, τηςMary, της Piskoposluk bölgesi veToumba. Από τα αξιοθέατα του χωριού ξεχωρίζει η εκκλησία της Παναγίας των Εισοδίων (Παναγίτσα), όπου ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τα λαϊκά λιθανάγλυφα σε πωρόλιθο, kutsal dışına monte olduğunu,ve 13. yüzyılın iki muhteşem mermer kabartma daha önce Piskoposluk kilise inşa edilmiş ve Makrinitsas eski ve harap abbey Akut Episkepseos den yapılmıştır.
Aelini tutarak dik Meryem tasvir bu kabartmaların bir de diğer tarafta bebek İsa ayakta keşiş Leontius oturdu. Ve diğer dik Başmelek Michael. Από τα πιο ενδιαφέροντα,όμως, αξιοθέατα της εκκλησίας είναι οι δύο μεγάλες επιγραφές με βυζαντινούς χαρακτήρες και αρχαιοπρεπή κείμενα που είναι σκαλισμένα σε μάρμαρο, δίπλα και αριστερά στη βρύση της εκκλησίας. Από την πολύ δύσκολη ανάγνωση και ακόμα δυσκολότερη ερμηνεία των σκαλισμένων κειμένων η βρύση κατασκευάστηκε στα 1713, με δαπάνη του τότε Επισκόπου Λαρίσης Παρθενίου.
Ο ναός είναι τρίκλιτη Βασιλική χωρίς εξω-νάρθηκα,taş isodomimena ntouvaria seyrek çimento ve Roma çinilerle kaplı bir kırma çatı ile kaplı. Τα υπόλοιπα διακοσμητικά στοιχεία του ναού είναι μια λεοντοκεφαλή, εντοιχισμένη ψηλά στο νότιο ντουβάρι και το νεώτερο και χτισμένο κολλητά στη δυτική πλευρά του ναού κωδωνοστάσιο.
ATapınağın po diğer anıtsal unsurları oyulmuş Güzel Kapısı'nda ancak birçok dekoratif el işi ahşap ekran olmadan da Sanctuary kapısı oldukça şık, καθώς και ο δεσποτικός θρόνος και ο άμβωνας, με επιχρυσωμένα αραιά κεντίδια. Καλής τέχνης και οι δεσποτικές αλλά και οι περισσότερες από τις φορητές εικόνες, κάποιες από τις οποίες ανήκουν στο ναό της Κοιμήσεως του λόφου της Επισκοπής, απ’τον οποίο μεταφέρθηκαν για καλύτερη ασφάλεια στο ναό των Εισοδίων.
Ο folklor geç güzellikKitsos Makris, ilk aynı ntouvari bir heykel insan kafası fark oldu, kutsal merkezi niş üzerinde, που είναι πολύ πιθανό να εικονίζει τον αρχιμάστορα της ίδρυσης ή ανακαίνισης του ναού.
Aτο παλιό κωδωνοστάσιο του ναού, που βρισκόταν κοντά στη βορεινή του θύρα και γκρεμίστηκε στις αρχές του 20ού αιώνα, υπήρχαν εντοιχισμένες επτά ενεπίγραφες αρχαίες επιτύμβιες στήλες, για τις οποίες κάνει λόγο πρώτος ο παλιός ρασοφόρος λόγιος του Βόλου Ζωσιμάς Εσφυγμενίτης. Διότι πρόλαβε να τις δει στα 1887 εντοιχισμένες στη πρόσοψη του όρθιου ακόμα τότε κωδωνοστασίου. Μάλιστα κατάφερε και αντέγραψε τις δυο απ’ αυτές που ανήκαν σε οικογενειακούς τάφους και μας έδωσε πρώτος τα ονόματα των αρχαίων νεκρών που ήταν. Της πρώτης: ΕΥΚΡΑΤΙΔΗΣ, ΣΩΣΙΓΕΝΗΣ, EFKRATIDOU, ΝΙΚΟΠΟΛΙΣ,ARISTARCHOU. Ve ikincisi: NIKARETA,Menandrou, ΝΙΚΟΠΟΛΙΣ. Ondan da bilgi olsun bu tapıNikopolis geçici 1803 ya da daha doğrusu tamir”.
Ο Άνω Βόλος μαζί με την Anakasia ήταν ο πραγματικός Βόλος των χρόνων της Τουρκοκρατίας. Ειδικά για τη διοικητική κατάσταση (πολιτική και θρησκευτική) της περιοχής μαθαίνουμε από τον Γιάννη Κορδάτο, που παραθέτει σχετικά στοιχεία απ΄τη ”Γεωγραφία Μερική” arasında Αργύρη Φιλιππίδη, ότι ο ”Άνω Βόλος είν’ πρώτη χώρα της Δημητριάδος. Διαιρείται εις μαχαλάδες πέντε, και κάθε μαχαλάς έχει τον τζορμπατζήν του (προύχοντα, διοικητήν) και ξιλντάριν του. Ο Βοϊοβοντάρης είναι ένας. Κάθεται εις τον μαχαλάν Ανακασιάς, επάνω εις ένα τεπέν (λεξ. Τουρκ.=ύψωμα) πέτρινον και μπροστά του όλον τον Βόλον. Απέναντι του Βοϊβόντα, κατανατολάς, ένας τεπές, υψηλότερος από τον Βόλον. Κι εδώ είναι η Επισκοπή, εδώ κάθονταν πρώτα ο Επίσκοπος Δημητριάδος. Bir kilise ve bir kale Konaki kuşatmıştır”.
Ο Ano Volos aile Saratsi beşiği: doktorDimitrios Saratsis öncülerinden biriydibilinen durumda “Atheikon” τουVolos ve Volos bir üyesi oldu, Sağlık için senatör ve Bakanıστην κυβέρνηση Αλέξανδρου Παπαναστασίου. Ο επίσης γιατρός Νικόλαος Σαράτσης διετέλεσε Δήμαρχος Βόλου από το 1936 ως το 1940 και η κόρη του Έρση Saratsi, γνωστή διανοούμενη, ήταν η “ψυχή” του συλλόγου “Φιλότεχνοι του Βόλου“, που άφησε εποχή στα πνευματικά και καλλιτεχνικά δρώμενα της Μαγνησιακής πρωτεύουσας.

























